Як уникнути емоційного «вигорання» на роботі

Перші ознаки «вигорання» Третину свого життя людина проводить на роботі, але буває ще й більше, в залежності від займаної посади. У деяких людей вона навіть переноситься додому, коли треба вирішити важливу, невідкладну задачу.

User Rating: 5 / 5

Перші ознаки «вигорання»

Третину свого життя людина проводить на роботі, але буває ще й більше, в залежності від займаної посади. У деяких людей вона навіть переноситься додому, коли треба вирішити важливу, невідкладну задачу.

Навіть займаючись домашніми справами, думки крутяться навколо виробничих проблем, можливостей вирішити всі питання правильно, та у встановлені терміни. Навіть якщо робота не приносить високих заробітків або морального задоволення, все одно доводиться з «головою» пірнати до функціональних обов'язків.

Рано чи пізно, такий напружений ритм позначається на емоційному стані, і співробітник, в кінцевому рахунку, «перегорає». Численні зобов'язання та обмеження роблять свою справу, і людина вже не може в повній мірі присвячувати себе виробничим проблемам.


Депресія з цього приводу ще не виникає, але ось здатність приймати правильні та раціональні рішення, вже істотно обмежується. Перші ознаки «перегорання» стають відчутні, і співробітник відчуває повне розчарування.

  1. Працівнику стає нудно, він весь час відволікається від функціональних обов'язків - частіше виходить на перекур або перекус, шукає, що подивитися / почитати в інтернеті, спілкується з колегою на абстрактні теми.
  2. Вже в неділю у нього починається псуватися настрій від думки, що завтра з ранку знову на роботу, і так буде тривати п'ять робочих днів в тиждень. До речі, такі занепадницькі думки виникають і в другій половині відпустки, коли співробітник починає зворотний відлік своїм залишилися дням.
  3. Відсутнє бажання проявляти ініціативу, так як премії не передбачається, а безкоштовно-добровільно робити нічого не хочеться. Нехай краще все залишається по старому, тихо та без змін.
  4. Починається мимовільне порівняння своєї роботи з трудовими обов'язками друзів і близьких. Їх робота здається набагато цікавішою та перспективнішою.

Якщо з'являються такі ознаки, то треба робити серйозні кроки, щоб, або виправити становище і не дати себе «перегоріти», або звільнитися з роботи.

Що робити і як виправити становище?

  1. Якщо розставання з роботою недоцільно з безлічі причин, то в першу чергу слід скласти план дій і бажань. Наприклад, чого ти хочеш досягти через 3 або 7 років своєї роботи в цій організації. Складений план дозволить визначити короткострокові і довгострокові цілі, на реалізацію яких будуть спрямовані внутрішні зусилля.
  2. Важливо визначити свої здібності та призначення, зрозуміти, що в тебе виходить найкраще, і чим ти можеш займатися тривалий час. Тут дуже важливий тип темпераменту, який і підштовхує тебе на вчинення різних дій.

  3. Обов'язково перевір своє здоров'я, так як холод до виконуваних обов'язків може бути пов'язаний з фізичним станом. Пройди ефективний курс лікування, запишись в спортзал, побільше бувай на свіжому повітрі.

Поліпшити емоційний стан дозволить спілкування з оптимістами, людьми з позитивною енергією. Постарайся висипатися, щоранку радіти новому дню і думати тільки про хороше!